CLICK CLICK

PAKCIX Google

Tuesday, January 25, 2011

KUPOHON

Januari sudah hampir tiba ke penghujungnya. "Februari muncul kembali......." bait lirik daripada nyanyian Alleycats. Kumpulan yang ROCKUMENTARY 40 tahun mereka , aku yang aturkan pembikinannya. Pengalaman yang amat berharga. Namun apa pun mereka sudah mengecapi kegemilangan bukan sahaja di negara sendiri , malah di negara orang.

Apapun ISTIQAMAH dalam perjuangan harus diteruskan. Menyelamat umat, generasi muda adalah tanggungjawab yang perlu dilunaskan. KEYAKINAN hanya pada DIA mampu merealisasikan apa yang digelar cita cita atau impian. Bukan di dunia tapi di destinasi terakhir kita semua iaitu akhirat. Masa berlalu pantas, teknologi mengatasi segalanya. Kadang kadang terlintas di fikiran bagaimana akan jadi jika manusia hidup tanpa teknologi ?. Namun itu bukan kuasa kita hanya manusia yang bergelar hamba, kaya ke, handsome ke, mewah ke, kita semua sama sahaja kita adalah HAMBA. Segala yang kita nikmati hari ini, esok atau mungkin 20 tahun lagi hanyalah pinjaman. Sekadar menikmati dan bukan memiliki.

Mampukah kita mengubah minda dan gaya hidup ? itu bukan kerja kita. Itu urusan ALLAH. Kita adalah khalifah yang diutuskan sebagai wakil untuk menyebarkan kebaikan di muka bumi ini. Ketentuan ditanganNYA. Tanggungjawab, perlu direncana dan dilaksana. InsyaALLAH, DIA pasti bersama kita seperti bait bait lagu nukilan kak CHAH atau HABSAH HASSAN -
"Kerana Doa Ku kembali ke pangkalanku, Tak sesaat kau biarku keseorangan, Tak sesaat pintaku jadi bebanan, Ku percaya diri ini memerlukan .........." bakal dimuatkan dlam album terbaru NOWSEEHEART. Tapi apa yang penting, terkesannya lirik tersebut pada diri aku. ALLAH tak pernah tinggalkan kita walaupun sesaat. Susah, senang,gembira, sedih DIA tetap bersama kita. Cuma kita yang menjauhkan diri dariNYA. apa yang kita pinta tidak pernah satupun terhutang. cuma cepat atau lambat, bergantung kepada ketaatan, keyakinan kita terhadap ILLAHI

"SUBHANALLAH............yang maha bijaksana, maha pengasih, maha penyayang dan maha mengetahui. Ku pohon padamu agar kau permudahkanlah urusanku denganmu, urusanku sesama manusia dan urusanku sesama makhluk. kau permudahkanlah urusan rezekiku, dan kau permudahkanlah jalan untukku menuju redhamu"

No comments:

click