CLICK CLICK

PAKCIX Google

Wednesday, June 13, 2012

BARU

Sedar tak sedar 2012 sudah pun nak memasuki separuh masa yang kedua......Alhamdulillah masih diberikan rezeki kehidupan, kesusahan , ujian , pengalaman dan ilmu oleh DIA yg MAHA KUASA>
Pelbagai dugaan diharungi untuk aku sampai ke tahap ini... Ujian Kesenangan adalah lebih sukar dari ujian Kesusahan. Namun diri ini sangat bersyukur dengan apa yang ada. ALLAH x pernah melupakan setiap makhluknya . Tapi barang perlu diingat kita yg selalu lupa DIA
35 tahun nikmat kehidupan dunia yang hanya pinjaman semata semata telah aku nikmati. Adakah cukup ? nikmat dunia memang x pernah cukup..........apa yang kita cari di DUNIA ? tidak lain dan tidak bukan adalah AKHIRAT. Ku harap aku akan menjadi manusia yg lebih baik dr hari hari semalam. Kupohon agar rezeki amalku sentiasa bertambah.
Setiap ahli perniagaan pasti ada jatuh bangunnya. Kini aku cuba menyusun semula semangat yg x pernah luntur ini untu mencapai apa yg sepatutnya kucapai dr dahulu lagi. Tp dek beberapa sikap yang perlu dijauhkan ini aku jadi seperti tidak berkembang>
1. KURANG SYUKUR
2. X JAGA SOLAT
3. MALAS
4. MEMBAZIR / BOROS
5. BERTANGGUH
6. NAFSU
7. SOMBONG RIAK
8. CAKAP X SERUPA BIKIN
9. HANGAT HANGAT TAHI AYAM......
Moga ia bukan lagi sekadar mimpi namun menjadi realiti

No comments:

click